در این قسمت قصد داریم به معروفترین، محبوبترین و صد البته پر کاربردترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم. با این حساب ضرورت مقوله دیجیتال مارکتینگ و پیاده کردن آن به روش صحیح و اصولی بیش از همیشه مورد توجه صاحبان مشاغل و خدمات قرار گرفته است. و بدتر از آن ، حتی اگر تبلیغات را هم ببیند، دید خوبی به این نوع تبلیغات و برندی که بیش از حد میخواهد خودش را در چشم بیننده فرو کند، ندارد. در سالیان اخیر، محتواهای صوتی همچون کتابهای صوتی و پادکستهای صوتی جایگاه ویژه در بین مخاطبین یافتهاند و مخاطبان خاص خود را دارند. محتوای صوتی به دلیل اینکه چشم افراد را درگیر نمیکند در مکانهایی همچون اتوموبیل، هنگام ورزش کردن وغیره قابل استفاده هستند. نوشتن در ظاهر آسان به نظر میرسد اما نوشتن مطالبی با کیفیت که مخاطب هدف شما آن را دوست داشته باشد و تا انتها از خواندن دست نکشید، کمی دشوار به نظر میرسد.
نرخ تبدیل را میتوان با دیجیتال مارکتینگ بهینهسازی کرد
کارکرد اصلی ایمیل مارکتینگ پرورش و حفظ سرنخهای فروش است؛ نه برای به دست آوردن سرنخهای جدید. رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته میشود که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری (و با لحنی بیطرف) به مخاطبان عرضه میشود؛ به صورتی که مخاطب در نگاه اول متوجه جنبۀ تبلیغاتی آن نشده و تصور میکند در حال مطالعه یک مطلب عادی است. البته یادگیری فتوشاپ هم در طراحی تصاویر جذاب و باکیفیت برای وبسایتتان موثر است.
با چه ابزارهایی سر و کله میزند؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022
شناخت زیر و بم شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام و یوتیوب در روزگاری که همه مردم موبایل به دست هستند و در چندین برنامه فعالیت میکنند، بازاریابی در این حوزه بسیار به کمک شما میآِید. هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزارهای مربوط به شناخت رفتار مشتریان و اندازه گیری رشد کسب و کار برای کل تیم بازاریابی کمک می کند. به عنوان مثال شما ممکن است به یک نرم افزار جامع در حوزه CRM نیاز داشته باشید و همچنین به شخصی نیاز داشته باشید تا ماهانه گزارش های حاصل از این نرم افزار را تحلیل و ارائه کند. منظور از اتوماسیون بازاریابی نرم افزارهایی است که با هدف اتوماتیک و خودکار کردن فعالیت های بازاریابی به وجود آمده اند. بسیاری از دپارتمان های بازاریابی می بایست وظایف تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، شبکه اجتماعی و دیگر فعالیت های مربوط به وب سایت خود را خودکار کنند. بازاریابی دیجیتال عمدتاً به دلیل دستیابی به مخاطبان گستردهای از مردم برجسته شده است.
ارتباط بیشتر با مشتریان
اما عوامل گفته شده، همه زمانی سودمند است که اطلاعات و دانش کسب شده به شما قدرت هدف گذاری و تدوین استراتژی را با تحلیل موقعیت، تحلیل مشتری و نقشه سفر آن و تحلیل رقیب بدهد، در این راه ابزارهایی نظیر Similarweb بسیار به شما کمک میکنند. در ثانی باید با مبحث مربوط به بهبود نرخ تبدیل و KPI های استراتژیک با توجه به بیزنس مدل هر کسب وکار دیجیتال هم آشنا شوید. برای آشنایی کلی با دیجیتال مارکتینگ لازم است به طور اجمالی، اصول، ابزارها، کانال ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال به شکل کامل آشنا شده و نحوه استفاده کاربردی از آنها را یاد بگیرید. همچنین بحث تحلیل و ارزیابی اثربخشی فعالیت های انجام شده و تصحیح آنها نیز از دیگر موارد مهم برای فردی است که قصد تسلط اصولی بر دیجیتال مارکتینگ را دارد.
- دیجیتال مارکتینگ ،حتما شمام جزو اون دسته افرادی هستید که بارها و بارها این کلمه رو شنیدید ولی هنوز درک کامل از بازاریابی دیجیتالی ندارید پس قطعا این آموزش برای شماست.
- به هر حال، بعد از تعیین بزرگترین اهداف شرکت خود، سادهترین کار تدوین استراتژی بازاریابی خواهد بود.
- در این شیوه تبلیغات در ابتدا بودجه ای از مخاطب دریافت میکنند و به او اعتبار میدهد، سپس بر مبنای هر کلیک از اعتبار شما کم میشود تا اعتبار به پایان برسد.
شاید در نگاه اول این دو مفهوم یکسان به نظر بیایند اما واقعیت این است که متفاوت از هم شرکت طراحی سایت سی یو وب هستند. چرا که بازاریابی اینترنتی تنها با استفاده از اینترنت ممکن است؛ اما بازاریابی دیجیتال بدون وجود اینترنت نیز وجود دارد. به عنوان مثال، ارسال پیامک یکی از استراتژیهایی است که میتوانید در دیجیتال مارکتینگ به کار ببرید اما زیرمجموعه اینترنت مارکتینگ نیست. تبلیغات درون برنامههای آفلاین نیز مثال دیگری است که تفاوت این دو روش را نشان میدهد. گزینه ی بعدی در حوزه ی تبلیغات رشته دیجیتال مارکتینگ ارسال پیام های تبلیغاتی هدفمند از طریق ایمیل به مخاطبان می باشد. ایمیل های بازاریابی دیجیتال می تواند شامل تخفیفات، ارائه خدمات، پیشنهادات و… باشد.
این کارمند نیز ممکن است با سایر متخصصان بازاریابی محتوا کار کند تا بتواند یک استراتژی مناسب برای نوع محتوا و شبکه اجتماعی مورد استفاده تدوین کند. سوم اینکه انفجار اطلاعات در رسانههای آنلاین باعث میشود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شود. بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمت آشنایی نداشته و سبب کاهش اعتماد مصرفکننده به همه تبلیغات در فضای مجازی میشود. در سالهای اخیر دیگر مردم وقتشان را کمتر با خواندن روزنامه یا دیدن تبلیغات در تلویزیون سپری میکنند. بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای تلفن همراه یا کامپیوتر و تبلت میگذرد.
هرچه مخاطبان هدف بیشتری از بنر شما بازدید کنند میزان اثرگذاری آن افزایش مییابد. بازاریابی دیجیتالی میتواند برای هر کسبوکاری کار کند؛ صرفنظر از اینکه بیزینس B2B (کسبوکار به کسبوکار) یا B2C (کسبوکار به مشتری) باشید. دیجیتال مارکتینگ برای درک نیازهای مصرفکننده و ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای آنها میتواند بسیار مفید باشد. بااینحال، این نشان نمیدهد که هر کسبوکاری باید استراتژیهای بازاریابی دیجیتال یکسان یا مشابهی داشته باشد. در ادامه بررسی میکنیم که برای هر کدام از کسبوکارها، دیجیتال مارکتینگ چگونه میتواند مؤثر باشد. اگر میخواهید به مخاطبان مسنتر یا مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنید، روشهای بازاریابی سنتی ممکن است سازندهتر و بهتر از روشهای بازاریابی دیجیتال باشند.
استفاده مناسب از این مدل مارکتینگ باعث افزایش آگاهی از نام تجاری و نرخ تبدیل شما میشود. اگر بپرسند یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؛ به جرات میتوان از این استراتژی نام برد. به دلیل این که منجر به شناخت برند شما، در میان حجم انبوهی از برندهای رقبا خواهد شد. در این روش، با تشویق کاربران برای به اشتراک گذاشتن محتوای کمپین تبلیغاتی تان با سایر افراد در فضای دیجیتال، کاری میکنید که محتوای موردنظر، مانند یک ویروس پرسرعت مثل کرونا، در میان مردم پخش شود. در این نوع از تبلیغات یک شرکت یا کمپانی، هزینههای محتوایی که برای تبلیغ یک محصول و خدمات تولید میشود را پرداخت میکند.
اگر هم قصد استفاده از این روش بازاریابی را دارید نوین میتواند رپورتاژ شما در تمام وبسایتهای پربازدید با تخفیفی خوبی منتشر کند. حالا این که وقتی دیجیتال مارکتر به مانیتور خیره شده دقیقاً چه کار میکند؟ با چه ابزارهایی سر و کله میزند؟ و چطور محصول یا خدمات میفروشد داستانی طولانی است که در ادامه توضیح دادیم. اگر شما در خصوص سهم بازار خود هیچگونه تحقیقی نکنید، نمیتوانید متوجه تقاضای مشتریان گردید و در حقیقت تقاضا و درخواست آنان نادیده گرفته میشود. امروزه بازار سنتی با سرعت فراوانی در حال تغییر است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصیت مشتری، رقبا و انجمنهای بازاریابی هستیم. برای همین شما باید با آخرین متدهای روز چه در دیجیتال مارکتینگ و چه در تغییرات، اطلاعات خود را بروز کنید.