سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

سئو و تبلیغات گوگل هرکدام از دیدگاه‌های مختلفی دارای معایب و مزایایی هستند. از نظر من حتما تاثیر دارند ولی به شرطی که این موضوع را به درستی درک کرده باشیم. اگر محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی برای کاربران ما مفید باشد حتما باعث علاقه کاربران به برند شما خواهد شد و برندینگ تاثیر بسیار زیادی در سئو دارد. ولی اگر صرفا چند صفحه در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنیم هیچ تاثیری در سئو نخواهد دشت.

بسیاری از متخصصین سئو استفاده از به اصطلاح کلمات کلیدی LSI را توصیه می کنند. این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند. در واقع استفاده زیاد از کلمه کلیدی در متن می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. این صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع اصلی و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می دهند. همانطور که ممکن است این جمله کلیشه ای به نظر برسد، اما حقایق زیادی در مورد آن وجود دارد. آنها به ندرت هدف از جستجو را در نظر می گیرند در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی از حجم جستجو هم مهمتر است.

به کلیه تکنیک‌‌هایی که برای بهبود جایگاه و رتبه در خارج از سایت انجام می‌گیرد. خرید رپورتاژ، ساخت بک‌لینک، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اقدامات سئو خارجی می‌باشد. معماری و ساختار سئو سایت به طریقه دسته‌بندی و سازماندهی صفحات اشاره دارد. برای داشتن یک معماری عالی می‌بایست در درجه اول، راحتی کاربر را درنظر گرفت. اگر ساختار و معماری یک سایت اصولی و مطابق با نیاز کاربر تعیین شود، افراد زمان بیشتری را به گردش درون سایت اختصاص می‌دهند و تعاملات بیشتری نیز صورت خواهد گرفت. موبایل فرندلی (Mobile-friendliness)، به این معنی است که کاربران بتوانند در گوشی موبایل به راحتی از صفحات سایت شما بازدید کنند و هیچ مشکلی بابت عدم نمایش قسمتی از محتوا وجود نداشته باشد.

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

تکنیک های کلاه سیاه می تواند رشد خوبی را در زمان کم برای وبسایت ها به ارمغان بیاورد اما باید بعد از هر آپدیت الگوریتم گوگل دست و پای صاحب وبسایت بلرزد که نکند پنالتی شویم. علاوه بر این بسیاری از این تکنیک ها منسوخ شده اند و به کار گیری آن ها نه تنها رشدی ایجاد نخواهد کرد، بلکه حساسیت گوگل نسبت به فعالیت های کلاه سفید را هم کم رنگ تر می کند. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر و بیشتر دیده شوند، احتمال بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار خود خواهید داشت. یکی از ابزار هایی که تعداد بک لینک های هر وبسایت را با دقتی بالا تخمین می زند، Ahrefs است.

سبک نوشتن در سئو به چه معناست؟

سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمع‌بندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید. آنالیز رقبا می‌بایست به طور مرتب و ماهیانه انجام گیرد و کوچکترین اقدام آنها می‌بایست با عکس‌العمل سایت شما همراه باشد. آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع به محتوای باکیفیت از نظر گوگل پرداخته است که حتما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله ارزشمند را از دست ندهید. همانطور که در مقدمه مقاله بیان شد، SERP مخفف Search Engine Results Page می‌باشد که به صفحه‌ای نتایج جستجو اشاره می‌کند. در صورتی که رقابت برای رتبه در یک کلمه کلیدی زیاد باشد، هر سایتی که هزینه بالاتری را پرداخت کند در جایگاه بالاتری ظاهر خواهد شد. معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند.

  • بررسی سایت و تعیین اهداف SEO، سئوی تکنیکال، تحقیق کلمۀ کلیدی (کیورد ریسرچ)، سئوی محلی، استراتژی محتوا و افزایش رتبۀ سایت.
  • از آنجاییکه ساختار فنی یک وبسایت می‌تواند تاثیر کلانی بر عملکردش بگذارد و در بهینه سازی آن نیز امری حیاتی باشد، برای صاحبان کسب و کار‌های دیجیتال ضروری است که با قواعد و اصول کلی آن آشنا شوند.
  • برای آزمایش مارک‌آپ‌های درون وب‌سایت می‌توانید از ابزار تست داده‌های ساختاریافته گوگل استفاده کنید.
  • درصورت داشتن محتوای عالی به علاوه اعتمادسازی و برندینگ صحیح پس از مدتی، نشانی از برند در پسوند یا پیشوند کوئری دیده خواهدشد.
  • پس اگر قصدِ رتبه‌بندی صفحات با موضوعات مختلف را دارید از کلمات کلیدی متفاوتی نیز استفاده کنید.

سئو یکی از تنها روش های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید. در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف دارید، باید از آن برای بهینه سازی صفحه خود در موضوع محتوای مورد نظر استفاده کنید. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید.

آیا من نیاز به استخدام متخصص سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند. 301 Redirectمعمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL جدید استفاده کنند. زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، رتبه‌های صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل می‌کنند.

اجرای دستورالعمل هایی که در این راهنما به شما داده می شود شروع خوبی برای یادگیری سئو است. HTTP Status Code 404به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است. اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمی‌کند.

محتوای باکیفیت چیست؟

متخصص سئو مدرن یک هکر رشد باهوش و تحلیلگری کارآمد است که کار با ابزارهای بازاریابی دیجیتال را به خوبی می داند. اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت های خود به دست می آوریم به ما کمک میکند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف گذاری های خود را اصلاح کنیم. در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم. اگر در انتها تصمیم به استخدام متخصص سئو گرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، دارای کیفیت کاری متفاوتی هستند.

سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است. زمانی که سئو میتواند به شما با حضور در تیم های مارکتینگ صرفه جویی بودجه را یاد آور شود در خیلی از امورات زندگی شخصیتان نقش خود را ایفا می کند. وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند. هنر است چون شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است.