چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

در مقابل ، سئو کلاه سیاه عملی است برای نقض این دستورالعمل ها برای جذب ترافیک به وب سایت شما با تاکتیک هایی که به منظور فریب دادن الگوریتم گوگل اینجا است. در واقع هر چه سرعت بارگذاری یک وبسایت کمتر باشد، احتمالاً از دید گوگل جذابتر است و سایت مورد نظر به کاربران بیشتری نمایش داده میشود. برای صاحبان مشاغل کوچک و صاحبان سایت های سازمانی، سئو یکی از موثرترین استراتژی های بلندمدت بازاریابی دیجیتال برای ایجاد ترافیک و درآمد پایدار است. گزارشدهی احتمالاً هرگز فعالیت مورد علاقه کسی نخواهد بود؛ اما بسیار مهم است که شما این کار را برای داشتن مشتریانی راضی و درآمد خوب انجام دهید. این درآمد ممکن است بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان جابه جا شود. از بزرگترین تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی راه سازی و معدن با اقدامی جالب در سال ۱۹۸۵ بالغ بر یک و نیم میلیون نسخه از مجله و دفترچههای معرفی ماشین آلات خود را در ۴۰ کشور در اختیار به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داد.

در مورد بعضی از انواع محتواها، کانال انتشار مشخص است.

سئو فنی که زیر مجموعه سئو داخلی به حساب می آید موجب شناخت بهتر سایت توسط موتورهای جست جو می شود، زیرا سرعت سایت را افزایش می دهد و کراول شدن آن به واسطه ربات های خزنده گوگل را آسان می کند. قرارگیری در نخستین صفحه نتایج جست و جوی گوگل و مخصوصا اولین نتایج آن مهم ترین هدف هر وب سایت است، زیرا تنها راه رقابت با سایر رقبا به حساب می آید و این امر تنها با سئو سازی محقق می شود. به تمامی اقداماتی که درون یک سایت انجام می پذیرد تا بتواند برای موتورهای جست و جو بهینه شود را سئو داخلی گویند. به تمامی اقداماتی که به منظور بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جست و جو انجام می شوند را سئو فنی یا تکنیکال گویند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

گاهی در یک حوزه در مدت زمان کوتاه می توان به موفقیت های جدید رسید، اما در سایر حوزه ها به زمان بیشتری مثلا یک سال زمان نیاز می باشد. اگر یک شرکت سئو معتبر را استخدام کرده اید، آنها باید گزارش های منظمی را ارائه دهند که شامل معیارهای بالا باشد. آنها همچنین باگ های کدنویسی و اشکال های سیستم را بررسی می کنند. زمانی که صفحات و سایت های موجود در اینترنت به سایت شما لینک میدهند اصطلاحاً به آن بک لینک می گویند. این بدان معنا نیست که تاکتیک های سئو همیشه رایگان هستند، بلکه شما برای خود ترافیک پول خرج نمی کنید.

سئو داخلی باعث می شود موتورهای جست و جو و کاربران درک درستی از یک وب سایت داشته باشند. دیجیتال مارکتینگ دارای تعریف دقیقی نیست ولی جامع ترین تعریف در مورد آن را میتوان به مجموعه فعالیت ها و ابزارهایی اشاره کرد که جهت ارائه محصولات و خدمات در بستر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.دیجیتال مارکتینگ امروزه حوزه وسیعی از ابزار و تکنیک ها را شامل میشود.این ابزار ها روز به روز در حال توسعه هستند و هر روز شیوه ها و تکنیک های جدیدی جهت حضور در این عرصه توسعه می یابد.

ما در این مقاله انواع گوناگون سئو و تاثیر هر کدام را برای شما بیان کردیم و در کنار آنها آموزشهای لازم دیگر را نیز بیان کردیم. این اقدام به شدت رتبه ی شما را افزایش خواهد داد و محبوبیت ویژه ای در میان کاربران اینترنتی بدست خواهید آورد. در واقع پس از اطلاع از پتلفرم مورد استفادهی یک سایت که ممکن است گوگل آنالیتیکس یا هر نوع پلتفرم دیگر باشد، متخصص سئو موظف است در بازههای زمانی تعیین شده توسط مدیریت سایت اقدام به ارسال گزارش کند. بنابریان همه ما موافق خواهیم بود که گوگل علاقه مند به نمایش بهترین نتایج به کاربران است. نوشتن ما باید ساده و قابل فهم باشد؛ به طوری که هرکس با مطالعه آن بتواند حتی اگر ذاتاً تخصص ما پیچیده و کار سختی است، بتوانند آن را بفهمند. اگر در سئو مبتدی هستید، پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.

تاکتیکهای سئو کلاه سیاه، حفرههای موجود در الگوریتمهای موتورهای جستجو را دستکاری میکنند تا به سرعت یک صفحه وب را در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کند. موتورهای جستجو تعدادی فاکتور رتبهبندی را در نظر میگیرند تا تعیین کنند وقتی افراد برای یک عبارت جستجوی خاص جستجو میکنند، چه محتوایی باید در SERP ظاهر شود. به این ترتیب، می توانید تعیین کنید که کدام کمپین ها بهترین عملکرد را دارند و کدامیک نه. اپل و گوگل و بسیاری از شرکتهای مطرح دنیا، دارند روی تکنولوژی خودران، برای خودرو ها کار میکنند. از جمله وظایف مهم یک تیم سئو بررسی سایت از لحاظ نتایج کلماتی است که در سرچ گوگل وجود دارند. در غیر اینصورت باید از یک متخصص سئو کمک بگیرید. اگر در حوزهای فعالیت میکنید که اخبار و محتوای بسیاری دارد و مردم هم به این ترتیب مشتاق دانستن آنها هستند، به صورت خودکار به یک کپیرایتر، وبلاگنویس یا متخصص بازاریابی محتوایی (بسته به نوع کسبوکار) نیاز دارید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

در اینجا خواهید دید که چگونه می توان یک گزارش سئوی خوب تهیه کرد و متوجه خواهید شد که معیارهای اصلی که میزان موفقیت آن ها باید در گزارش سئو ذکر شود کدامند. شبکههای اجتماعی جایی است که میتوان با استفاده از ابزارهای تحلیلی فاکتورهایی مانند میزان دسترسی، میزان فروش و تعامل با مخاطب را به راحتی ارزیابی کرد. آنها با استفاده از نرمافزارهای مختلف، هویتی خاص به محتوا میدهند. ابزارهای سئو زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد گزارش سئو استفاده کنید. به طور کلی، گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو تلاش های درون صفحه، تلاش های خارج از صفحه و تلاش های فنی سئو سایت را در نظر می گیرند.

شما نه تنها باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را در اختیار آنها قرار دهید، بلکه باید به آنها کمک کنید تا اطلاعات مفیدی به دست آورند. سئو داخلی به عناصری در یک صفحه در وب سایت شما مربوط می شود – سرفصل ها، عنوان های فرعی و سایر قسمت های محتوا – که می توانید آنها را کنترل کنید. چالش این است که تعداد آنها بسیار زیاد است. بهینه سازی برون صفحه ای در درجه اول روی تعداد پیوند دهندگان (پیوند هایی که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره میکنند) متمرکز است و پس از آن هر اقدامی که خارج از وبسایت انجام میشود تا امتیاز آن بالاتر برود اشاره میکند.

برای آن دسته از عزیزانی که به دنبال سئو سایت خود هستند یک راه میانبر نیز وجود دارد و آن استفاده از خدمات سئو الوکانتنت است. به عنوان مثال در بین چندین وب سایت با موضوع کسب و کار یکسان، آن صفحه ای که در نخستین نتایج جست و جو قرار بگیرد، می تواند به تنهایی ۴/۳۶ درصد از ۴/۵۸ درصد بازدیدکنندگانی که شامل ۳ نتیجه نخست در صفحه نتایج موتورهای جست و جو می شوند را از آن خود کند، بنابراین هرچه رتبه یک سایت نزد موتورهای جست و جو بیشتر باشد در نتیجه ترافیک آن سایت بالا رفته و تعداد مشتریان نیز به مراتب افزوده می شود. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا ، 61 درصد از بازاریابان محتوای B2B در سال جاری استفاده خود را از رسانه های اجتماعی افزایش دادند. بازاریابی محتوا تمرین ایجاد محتوای مفید و ارزشمند است که برای پاسخ به یک جستجوی خاص طراحی شده است.

بازاریابی محتوا

در این مقاله، در بخش اول با بازاریابی محتوایی، انواع فرمتها و کانالهای ارائهی محتوا آشنا شدیم، در بخش دوم ایده هایی برای تولید محتوای نوشتاری معرفی کردیم تا در نهایت نشان دهیم مجموعه تلاشهای «بازاریابی محتوایی» چگونه به رونق کسب وکار و افزایش فروش کمک خواهد کرد. اما از طرفی دیگر، کاربران از تبلیغاتی که فقط برای عالی نشان دادن محصولات ساخته میشود، خسته شدهاند. معمولاً در این بخش از گزارش پارامتر session دارای اهمیت بیشتری است. تاکتیکهای سئو کلاه سیاه معمولاً میتوانند به سرعت اجرا شوند و در عین نادیده گرفتن دستورالعملهای موتورهای جستجو، به بردهای سریع منجر شوند.

اگر این سؤالات ذهن شما را هم درگیر کرده، این مقاله برای شما نوشته شده است. یکی دیگر از معیارها برای ارزیابی بازاریابی محتوایی، بررسی آمارهای به دست آمده از بهینهسازی و سئوی صفحات وب است. سئوی خارج از صفحه به عناصری در وبسایتهای دیگر مربوط میشود – مانند بک لینک از سایر وبسایتها که نمیتوانید مستقیماً آنها را کنترل کنید. 2- شبکه های اجتماعی: فهم درستی از شبکه های اجتماعی و کارکرد آنها و اینکه هر محتوا برای کدام شبکه مفید است داشته باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، آن اطلاعات خیلی خام است یعنی از نظر من وقتی شما الان این مقاله را مطالعه میکنید، این باید با یک سری از اطلاعات خام تفاوت داشته باشد چون به هرحال راجع به این تحقیق و صحبت شده و بعد نگارش شده است و مثلاً بخشهای مختلفی از همین مقاله، چندین بار حذف شده، دوباره کنار هم گذاشته شده و کلی اتفاق افتاده تا مخاطب بتواند آن را مطالعه کند. اگر کمی خوب فکر کنید، شما زمانی موفق به فروش محصولات خود خواهید شد که مغازه شما باز باشد. اگر به عنوان یک مدیر فکر میکنید که با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ با تجربه باید همکاری کنید، میتوانید نکات مفیدی در مورد چگونگی هدایت کسب و کار را از تیم دیجیتال مارکتینگ شراگیم مشاوره بگیرید. با این حال، ایجاد یک گزارش SEO می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر ندانید که چگونه گزارش بنویسید، از کجا داده ها را دریافت کنید، یا روی کدام معیارها تمرکز کنید.

در واقع شناسایی اینکه کدام صفحات از سایت دارای بازدید بیشتری هستند و ترافیک بالاتری را مصرف میکنند به مدیران وبسایتها کمک خواهد کرد تا به بررسی کیفیت صفحات مشخص شده بپردازند تا از اینرو بتوانند کاربر بیشتری را جذب کنند. به عنوان مثال، اطمینان از اینکه یک صفحه در وب سایت شما برای یک عبارت کلیدی بهینه شده است، سئوی درون صفحه است. اگر شما کاربران سایت خود را ملزم می کنید قبل از دسترسی به محتوای سایت، فرم آنلاینی را پر کنند، به احتمال زیاد موتورهای جستجو چنین نواحی محافظت شده ای را هرگز مشاهده نکنند. نمایه سازی زمانی است که خزنده محتوای شما را به فهرست یک موتور جستجو اضافه می کند، که فقط پایگاه داده ای است که موتور جستجو از تمام محتوای موجود ایجاد می کند و ممکن است به جستجوگری که عبارت های جستجو را وارد می کند ارائه کند. شما از نوع محتوایی که کاربران به دنبال آن بوده و آنها را راضی می کند، آگاهی خواهید یافت.

آیا رسیدن به رتبه یک گوگل تضمین شده است؟ با اینکه دادن ضمانت به کارفرما برای رسیدن به رتبه یک در گوگل تا حدود زیادی شانس پذیرش سفارش را افزایش می دهد، اما در واقع میتوان گفت این روش یک نوع کلاهبرداری محسوب شده و هیچ ضمانتی برای این موضوع وجود نخواهد داشت. با ایجاد یک گزارش سئو، می توانید سلامت سئوی وب سایت خود، تاثیر عملکرد فعالیت های سئوی خود و رتبه های کلیدی را مشاهده و ارزیابی کنید تا با استفاده از اطلاعات آن، استراتژی های سئو بعدی را پایه ریزی کنید. کارشناس دیجیتال مارکتینگ همواره باید با سایر شرکتها و همکاران در ارتباط باشد و از ظرفیت آنها برای ایجاد همافزایی بیشتر استفاده کند.

دیجیتال مارکتینگ انتشار اطلاعات و تصاویر کافی از محصولات، نظرات خریداران قبلی و اعتمادسازی در این مرحله ضروری هستند. شما با پرداخت مبلغی مشخص، از یک سایت یا پلتفرم مجازی میخواهید تا محتوایی را درباره برند شما در صفحه خود انتشار دهد. در مورد بعضی از انواع محتواها، کانال انتشار مشخص است. یکی دیگر از موارد در بازاریابی محتوا زمان است. امروزه رسانه های بازاریابی دیجیتال واضح است که بسیاری از انواع سنتی بازاریابی را جایگزین کرده اند. مفتخر به کسب بیشترین میزان رضایت مندی از کارفرمایان محترم می باشد .